Lucrezi de acasa si nu esti suficient de productiv pe cat ti-ar placea? Productivitatea se poate imbunatati foarte mult si extrem de rapid daca alegi sa-ti concentrezi atentia pe spatiul in care muncesti. Descopera, in continuare, ce trebuie sa faci daca iti doresti sa produci rezultate mai bune si, de asemenea, sa finalizezi lucrul in timp util.

Analizeaza-ti scaunul si biroul de lucru

Stai asezat pe scaun intr-o pozitie corecta cand lucrezi? Este scaunul de birou confortabil? Scaunul de birou poate fi reglat cu usurinta? Biroul si scaunul se aliniaza perfect? Daca productivitatea ta este afectata de calitatea biroului si a scaunului pe care le folosesti, investeste-te intr-unele mai bune. Kalenda are o oferta bogata de scaune si de birouri de top, la preturi foarte bune, din care sa alegi obiectele potrivite pentru tine. Tot ce trebuie sa faci este sa accesezi sectiunea „mobilier de birou", unde vei gasi atat scaune de birou, cat si diferite tipuri de birouri de lucru.

Acorda atentie luminii si luminozitatii

Indiferent daca ai sau nu o camera dedicata lucrului, este foarte important ca incaperea in care muncesti sa fie foarte bine iluminata, atat natural, cat si artificial. O lumina buna nu doar ca te ajuta sa te concentrezi, ci are impact si asupra starii tale generale de bine. Este foarte important ca biroul sa fie situat astfel incat sa beneficieze de cat mai multa lumina naturala pe durata zilei. La fel de important este si ca sursele de lumina artificiala sa-ti ofere exact cata lumina ai nevoie. In caz contrar, o sa obosesti mai repede si o sa te doara ochii si capul. Per ansamblu, vei deveni foarte nervos. Iar un om nervos nu poate fi unul productiv.

Cand vine vorba de luminozitatea spatiului de lucru, esentiale sunt si culorile ce se regasesc pe pereti. Nu este indicat sa muncesti, de exemplu, intr-un spatiu de lucru in care peretii sunt vopsiti in negru. Daca nu stii, spatiile intunecate favorizeaza aparitia depresiei, una dintre cele mai raspandite boli din intreaga lume.

Pune accentul pe curatenie

Fa urmatorul exercitiu: asaza-te la biroul de lucru si uita-te in jurul tau. Iar apoi raspunde-ti sincer la cateva intrebari, precum: „Cand am sters ultima oara praful de pe birou?", „Am prea multe sau prea putine obiecte pe birou?", „Este normal ca in spatiul meu de lucru sa fie dezordine?". In cazul in care consideri ca incaperea in care lucrezi este dezordonata si murdara, ar fi cazul sa te apuci de curatenie si, totodata, sa pui toate obiectele in ordine. Dupa ce termini cu ordinea si curatenia, propuneti sa faci la fel si maine, timp de 15 minute, inainte sa te apuci efectiv de treaba.